marinnyc3.reismee.nl

All about Water

Mijn laatste dag hier van deze trip! Dus moest ik mijn laatste groupon verzilveren en gaan fietsen. Het plan was om langs de Hudson naar het noorden te gaan om het uitzicht van de George Washington Bridge te bewonderen. Maar naarmate de tijd verstreek, wilde de brug maar niet echt dichterbij komen, terwijl de omgeving steeds minder groen werd. En zo wilde het dat ik bij 130 straat besloot om te draaien. Er waren trouwens wel hordes vrijwilligers bezig de rivieroever afvalvrij te houden.

Eerlijk gezegd begon ik een beetje last te krijgen dan de 'laatste-dag' blues, dat moment waarop je alleen nog maar kunt beseffen dat je straks naar huis moet. Er was een moment dat ik bijna besloot de fiets in te leveren en een last-minute kaartje voor 'It's only a Play' te gaan kopen. Ik had gisteravond op het net gelezen dat de show slechts tot januari zou lopen en ook dat ze vanmiddag nog 1 plaatsje vrij hadden. (Gisteravond had ik ook nog geprobeerd een kaartje te kopen, maar toen hadden ze alleen nog staanplaatsen gehad)

Maar nee, ik besloot toch van het zonnetje te blijven genieten, in plaats van belachelijk veel geld uit te geven voor een stoel drie hoog achter .... Weet je wat, ik ga eens geld uitgeven voor wat lekkers .... ik begon hongerig te worden. En dus genoot ik van dit heerlijke uitzicht met een goeie burger en een screwdriver (hey, ik hoef toch niet te rijden

Innocent
).

En dat hielp!

Na de pauze ging ik rustig aan verder naar het zuiden, volop genietend van het uitzicht. Al was ik wel even pissig toen ik zag dat the Beast nog volop voer vanaf pier 83! Maar ja, vandaag had ik juist die groupon weer niet bij me .... Jammer, want het was prima weer voor dit soort acties ...

Wacht eens, was hier niet ergens dat gratis kayakken in de weekenden? Ja zeker, het staat tussen mijn notities, pier 26. Had ik daar nog tijd voor? Absoluut!

Dus dat werd het volgende plan. Dat is trouwens weer een van die heerlijke NY acties, wederom gerund door vrijwilligers. Je moet binnen bepaalde grenzen blijven en terug komen na 20 minuten. Ze hebben zelfs lockers en kleedhokjes. En wow, het was echt leuk! Ik moet toegeven dat ik een paar keer gejoeld heb toen ik in die kano zat! Ik deed zo'n 3 rondjes toen ik weer terug moest. Absoluut een hoogtepunt van deze trip!

Maar ja, nu begon het toch tijd te worden om terug te keren naar het Brandon voor een laatste douche en avondeten. En daarna moet ik door naar JFK, ik ken de route, ik neem gewoon de E trein .... die sloeg een paar haltes over, maar dat stond ook duidelijk in de wagon aangegeven. Ook stonden we een paar keer ergens halverwege stil. Er werd af en toe wat omgeroepen, maar het geluid was slecht, dus ik verstond het niet. Nu ja, het zal wel een boodschap zijn dat we op andere treinen moeten wachten, of zoiets ....

Totdat we plots bij de eindhalte kwamen, Jamaica ... toen drong het tot me door dat we een F-route hadden gereden .... wt(f)??!! ...

Dit soort dingen is me wel vaker overkomen, dat de ene trein een route van een andere trein volgt ... en om een of andere reden weten de andere passagiers dat dan wel ... De F eindigt ook met 'iets' JFK in Jamaica (maar dus niet de boulevard) en dus had ik het niet eerder gemerkt ... en dat 'iets' JFK bleek een busverbinding te zijn.

Ik vroeg het aan een MTA officer, maar die liep gewoon door tijdens zijn antwoord, dus ook daar verstond ik niet veel van .... wel begreep ik dat ik 2 opties had, terug of bus Q3 nemen. Ik kon geen lift vinden naar het platform voor terug dus besloot voor de bus te gaan .... oh boy, het was buiten al stikkedonker en ik ken deze buurt absoluut niet ... waar is de bushalte? He, aan de overkant vertrekt net een Q3 ... ik duik de straat over, lekker slim, met die zware koffer .... niet dus! Gelukkig overleefde ik het, maar de bus bleek de andere kant op te gaan.

Ik miste net de goeie en moest 15 minuten wachten op een volgende, waar ik pas halverwege merkte dat de rit 45 minuten zou gaan duren ..... yikes!

Nou ja, uiteindelijk kwam ik nog op tijd aan en de vlucht verliep vlekkeloos. En nu zit ik weer thuis, koester mijn foto's en spaar alweer voor een volgende trip!

English:

My last day in the city this visit! So I had to spend my last groupon and go cycling. The plan was to go up the Hudson and enjoy the view from the George Washington Bridge, but as time passed, the bridge kept keeping its distance, while the path was (sub)urbanising, so I didn't make it past 130th street where I decided to go back downtown again. There were bunches of volunteers clearing the riverbanks of rubbish.

Actually, I was starting to suffer from the last-day blues, where all you can think about is that it's nearly time to go home. At one point, I even considered going back into town and get me a last-minute ticket for 'It's only a Play', so I wouldn't have time to think about it. I had learned yesterday that it would only be on till January and also that they did actually have 1 more seat available (I had tried to get a ticket last night, but it was standing room only).

http://itsonlyaplay.com/

But no, let's enjoy the sun and not spend a ridiculous amount of money for a seat somewhere in the back. You know what? Let's spend a little now on some decent nosh .... I was getting a bit peckish after all. So I had a great burger and screwdriver (hey, I'm not driving anyway

Innocent
) with this wonderful view:

And it did the trick!

After the break I slowely proceeded southwards along the Hudson, enjoying the view of the river and the park at leisure. One thing that ticked me off is I noticed the Beast was still running from pier 83! Had I known, I would have brought my groupon!! The weather was great for it!

Hang on, wasn't there free kayaking on the Hudson on weekends? That's right, at pier 26 ... it was in my notes. Do I have time for it still? Sure!

So that's what I did. One of those great NY initiatives, once again run by volunteers. You have to stay within certain boundaries and must return within 20 minutes. They even have changing cabinets and lockers. And boy, was it fun. I must admit, I 'woohoo-ed' a couple of times after hitting the waves! I managed about 3 rounds when it was time for me to report back again. Wow, another highlight of this wonderful trip!

But now, slowly but surely, it was time to head back to the Brandon for a last shower and dinner. And then on to JFK. No problem, I know the route, I simply take the E train ..... it was skipping some stops, als clearly marked on the lit stop markers. And we stopped in our tracks several times. There were announcements, but connection with our train was pretty bad, so I couldn't make sense of them. Never mind, it's probably about having to wait for other trains, or something like that ....

And suddenly, on the last stop, Jamaica, I understood the train had been doing the F route .... wt(x)? .... I've had this happen before, trains doing the route of another number, and somehow locals always seem to know and never even notice ... And as this stop was marked as 'something something JFK' and was also named Jamaica (though not Jamaica Sutphin Boulevard), I simply hadn't noticed earlier ..... Well, the 'something something JFK' turned out to be a bus connection.

I asked an MTA officer, but he walked away as he was talking to me, so I didn't get any reason for the change of trains, only that I had 2 options. Go back with the subway and change to a proper train or take bus Q3. Now I couldn't find the elevator to the uptown train platform, so let's try the bus ... Oh boy, it had turned dark already, and I was in a part of town I'd never been to before ... so where's that bus? Ah, on the other side of the road, about to take off. So I dashed onto the road ... wise move, with suitcase and all .... not!

But I survived only to find out this bus was going the other way. I just missed the right one and had to wait 15 minutes for the next, not finding out it would take over 45 minutes to get to the airport until we were halfway! Yikes!

Anyway, I made it in time and the flight went smoothly. And so now I'm back home again, cherishing my pictures and memories and saving up for a next trip!

Reacties

Reacties

ANNEMARIE SMIT

MOEDERS BLIJ JE WEER THUIS BENT EN DUMBLEDORE
EN PRUTJE OOKXX

Marian

Het is ook best gezellig om weer thuis te zijn, hoor ^_^

ranjitha

Hey Marian ,

how have you been?? Havent caught up on all your blogs yet, been crazy busy. How did big apple treat you?? hope you had a blast and some more;-) So what is the final verdict on Book of Mormon?? all that or meh ?

Marian

I have to agree: a bit meh ..... maybe I had been looking forward to it too much .... the women behind me were laughing their socks off so ..... ^_ ^

Jenny

EEEK about that trip back to the airport - you had my heart racing.

Marian

@Jenny, that trip was so weird! The E train changing into the F .... what was that all about??
I didn't panick too much, as I had paid the Brandon for a full month anyway, so worst thing that could happen was traveling back ... LOL .... and in the end, only a 10 minute wait until boarding ^_^
But I admit that I did get a bit nervous the last half hour ...

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!