marinnyc3.reismee.nl

Pizza, Archery and some Painting

Vandaag zou het weer een groupon-dag worden. De eerste was voor 12 uur (hey, wat kan ik zeggen .... ik mis steeds het ontbijt, omdat ik behoorlijk moe ben steeds ^_^ ...)

Een pizza tour van dezelfde organisatie waarbij ik die Ghost Walk gedaan heb. En, uiteraard, de buurt daarbij zou Little Italy worden, een buurt die ik tot nog toe amper ken. Nu ja, het is dan ook een buurt die amper meer bestaat, aangezien de instroom van Italianen allang gestopt is en de meesten van hen inmiddels naar elders zijn verhuisd. Maar, er is nog wat over, en onder hen een aantal zeer gevestigde, zeer smakelijke ondernemingen ...

Eerste halte: echte kaas ... ah, kun je je de geur voorstellen?

Nou, zonder gekheid, je rook hier amper wat en de kaas was verrukkelijk ... en ik zeg dit als iemand die nauwelijks van kale mozarella houdt, maar dit smaakte heel, heel lekker ...

Verderop probeerden wat lekker gekruid boord, een hoek of 2 lekker dunne pizza en als toetje een cannoli ... (leave the gun, pack the cannoli ...). Laten we zeggen, ik was lekker doorvoed aan het eind van de tour!

Na een korte pauze in Washington Square Park ging ik richting Brooklyn for wat boogschieterij!

Dat was weer zo'n groupon waar ik geen weerstand aan had kunnen bieden, want ik ben dol op boogschieten. En het was superleuk! Er was nog een beginner, een zekere Ahmed, geboren en getogen in Queens, maar nu woonachtig in Hell's Kitchen ... (zijn vader had dat niets gevonden: 'son, are you sure it's safe out there?' 'Yes, papa, it's fine now. ') We reden ook nog gezellig samen terug in de subway, hij op weg naar zijn volgende cursus (gebarentaal) en ik naar de mijne: nog een schilderles, dit keer van painting nite.

En deze keer zou de cursus in een bar op 1st Ave plaatsvinden, in Upper East. Niet verkeerd. Ik zat naast een paar dwaze meiden die al hevig aan de pils zaten. Dat leek me trouwens een goed plan en ik bestelde een Brooklyn Lager of 2 ... (ze waren volgens mij wel pint-size ... oftewel een halve liter .... in ieder geval een stuk groter dan de Hollandse glaasjes ... ik was redelijk snel een tikkie tipsie ...)

Een van de meisjes vond haar schilderij maar niets en deed er heel 'nonchalant' over ... 'I don't care, I'm only here for the drinks anyway', maar uiteindelijk vond ik haar schilderij juist een van de leukste, heel wild en levendig. En ik geloof dat ze zelf achteraf zelf toch ook wel tevreden was. Al met al was het een erg gezellig en feestelijke avond, in die bar!

Alweer een geweldig leuke dag .... en oh boy, wat gaan de dagen SNEL! Okay, naar huis gaan is ook altijd leuk, familie weer zien, de katten weer knuffelen ... maar toch ... ik hoop dat de laatste 3 dagen heeeeeeel langzaam gaan ....

more pics here:

English:

Today would be another groupon day. The first activity starting at noon (but hey, what can I say, I just keep missing breakfast as I'm getting pretty tired .....)

A pizza tour from the same company I did the Ghost Walk with. And of course, this time the nabe would be Little Italy, a place I haven't really visited so far. Well, it's actually a place that nearly doesn't exist anymore, as the influx of Italians ended long ago and most have moved on to other areas. But there is still some left, including a couple of very established, very tasty establishments ...

first stop: some real cheese .... ah, imagine the smell of it!

But in truth, it hardly did smell and the cheese was superb ... and I say this as someone who doesn't like to eat plain mozarella that much, but this was really, really very good ....

Along the road, we had some special bread, a couple of nice very thin-crusted pizza and a cannoli .... (leave the gun, pack the cannoli ...). So it left me well-fed to say the least.

After a quick stop at Washington Square Park, it was off to Brooklyn for some archery!

Another groupon I just couldn't resist, I love archery. And it was great fun! There was another beginner there, a certain Ahmed, Queens born and bred, now living in Hell's Kitchen ... (this had his father worried: 'son, are you sure it's safe out there?' 'Yes, papa, it's fine now. ') We got to share a subway home, as he was off to his next course: sign language and I was off to my next class as well: another painting nite.

This time, the location was in a bar on 1st Ave, up in Upper East. Nice. I sat next to a couple of silly girls who were going heavy on the beer, so I decided to join them and had a couple of Brooklyn Lager (I'm not sure, but they were almost pint-sized .... a lot bigger than the glasses you'd get in Holland, so I went tipsy quite quickly.)

One of the girls didn't like her painting at the beginning, acting all 'I don't care, I'm only here for the drinks anyway', but in the end, I think hers was nicest, real wild and alive. And I think she herself was pretty proud of it as well, as was everybody else. It had really been like a party that evening.

So, one more GREAT day ... and boy, are these days going waayy too fast! Well, getting home again is always nice, seeing your family again, cuddling the cats, but still .... please let these last 3 days go a little slower, pretty please ...

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!