marinnyc3.reismee.nl

Grand Central Terminal and Others

Een van de laatste groupons voor deze trip: een audio tour door Grand Central Terminal (niet Station, Terminal! Dit is een eindhalte voor alle treinen en geen station waar doorheen gereden wordt, vandaar). Ik besloot om naar elke detail te luisteren (je kunt kiezen tussen snel of veel details) en genoot tussendoor ook nog even een brunch in de food court. Alles bij elkaar was ik ruim een uur zoet en kan ik me nu een expert van GCT noemen. De tour is absoluut de moeite waard en GCT is een prachtgebouw met heerlijke architectuur. En natuurlijk druk als een mierenhoop, met 700.000 bezoekers per dag! Je ziet letterlijk de hele wereld aan je voorbij trekken.

Hierna wilde ik mijn derde en laatste fietsgroupon gaan gebruiken, maar net voor ik die winkel binnenstapte drong het tot me door dat ik die groupon thuis had laten liggen ....

En zo kwam het dat ik de rest van de dag dwalend door Midtown heb doorgebracht. Eerst een beetje doelloos, tot ik me herrinnerde dat er hier in de buurt nog een oud pand is dat ik graag wilde bezoeken: Mount Vernon Hotel. Uitstekend plan! De route liep langs de Apple Store, waar een GIGA rij stond .... ik werd er nieuwsgierig naar en kreeg te horen dat de nieuwste iPhone vandaag op de markt kwam en daar waren heel veel mensen op af gekomen .... een rij die als een slang om de naburige panden heen slingerde. Met politie die de boel in banen leidde en zorgde dat de wegen en winkelingangen wel vrij bleven .... het zag er wel heel georganiseerd uit, maar ik moest er toch niet aan denken om aan het eind van die slinger te staan!

Nou zou ik best een iPhone willen hebben, maar ik ben te krenterig om daar van die belachelijke bedragen voor neer te tellen ... Trouwens, het leek wel of het gros van de wachters uit Aziaten bestond ...

Ik besloot mijn dag in beweging door te brengen en liep dus verder door de straten van Upper East, het domein van 'the Real New York Housewives' ... (als je die TV serie niet kent, zou ik dat vooral zo houden .... niet het meest sympathieke volk van New York, maar wel een heus onderdeel van deze diverse stad). Oh, en er was ook nog een schitterend pand te koop ... *zucht* .... if only ...

The Mount Vernon Hotel tour was echt heel leuk en interessant. Helaas mocht je binnen geen foto's nemen ... ik snap dat eigenlijk niet, je kunt tegenwoordig toch van alles op het net vinden ... maar goed. Het was een heerlijk bezoek aan vervlogen tijden.

Na de tour liep ik een stukje naar het zuiden en stuitte geheel bij toeval op de Bridgemarket, je weet wel, een van die panden met die prachtige gewelfde plafonds. Zo mooi. En wat een prachtige 'winkel'.... groot!! En al volop in de stemming voor Halloween:

Oh, en bij de Apple Store nog steeds rijen en rijen .... LOL.

Ik heb me goed geamuseerd met bezoekjes aan gekke, en vooral giga grote winkels, onder andere deze:

Van alles wat met inpakken of verpakken te maken heeft. Prachtig!

En ik ben voor het eerst even bij FAO Schwarz binnen gegaan en heb vooral genoten van hun Steiff collectie. En ook hier zijn ze al lekker in de Halloween stemming:

Deze avond wilde ik weer naar Broadway. Ik heb zonder succes meegeloot voor Aladdin en besloot toen op TKTS een ticket te kopen voor Kinky Boots. En ze hadden een prachtplek voor me: eerste rij balkon! Ik had prachtzicht en heb echt elke seconde genoten van deze heerlijke musical.

En nu zit ik weer op mijn kamer voor wat mijn laatste nachtje hier in New York gaat zijn voor nu .... Ik ben zelfs al ingechecked voor mijn vlucht ... yikes! Het is weer veel te snel gegaan, maar ik heb van elk moment genoten, dat wel ...

Nou, ik heb nog een hele dag en die ga ik weer fietsend doorbrengen ... en dus ga ik nu nog even het weerbericht checken en dan ga ik plat .... Welterusten allemaal.

English:

One of my last groupons for this trip: an audio tour through Grand Central Terminal (not Station, Terminal! This is were trains end or begin their journey). I decided to listen to every little bit of information and including a brunch it took me about an hour and I can now say I'm an expert on GCT. I must say, it was a very interesting tour, indeed, and GCT is just such a beautiful and lively place, it's always a pleasure to spend some time there and watch the world go by. 700.000 people do every day!

My next plan was to check in my last bike groupon, but as I was about to step into the shop, it dawned on me I didn't have the groupon on me! .....

So I ended up hovering Midtown today. At first walking about a bit aimlessly until I remembered there was a house not too far away I had wanted to visit: Mount Vernon Hotel. So that's where I would be headed next, passed the Apple Store, where a HUGE line had formed .... enquring minds want to know, so I asked what was going on: the new phone got on the market today and so ends and ends of people were lining up, cicling several blocks of next door shops. There were police-controlled gaps in the line, allowing traffic to run it's course .... oh my!

Well, I would love to have an iPhone, I do admit, but I'm glad I don't really fancy spending that much money on a gadget ... also, I couldn't help but notice it was mostly an Asian melange of people that do want to spend their money that way.

For me, on through the streets of Upper East, the domain of the Real New York Housewives ... (if you're not familiar with that TV show, I strongly advise you to keep it that way ... not the most friendly part of New York ... although definitely a part of the city, indeed!) Oh, and there was one beautiful house for sale ... *sigh*, one can only dream ....

The Mount Vernon Hotel tour was really interesting and fun. Unfortunately, no pictures allowed of the interior .... I wonder why, as anyone can find probably anything online anyway, but okay. It was a lovely visit back into older times, that's for sure.

I walked back a couple streets further south and stumbeld on the Bridgemarket by accident. Remember? With the famous vault tiles? Beautiful!!! And what a shop ... huge! And getting in the mood of Halloween ....

Oh, and still: lines and lines at the Apple store ..... LOL

I had fun visiting some other stores like:

Everything to do with packing, storing, hanging or wrapping things. Totally fun!

And I also visited FAO schwarz for the first time, admiring their Steiff collection. They, too, are getting in the mood for Halloween ...

This evening, after an unsuccesful lottery for Aladdin, I decided to get a ticket for Kinky Boots at the TKTS ... and boy, I did get one for first row front Mezz! What a marvellous view and what a great show. Enjoyed every minute of it!

And now I'm back in my room for what will be my last night here this visit. I'm even checked in for my flight already ... yikes! It has gone so fast again, but I enjoyed every minute of it ...

Still, I do have one more day and I will spend it cycling again ... so, I'm going to check the weather now and then I'll hit the pillow ... Good night, all

Reacties

Reacties

philippe

Veel fiets genot morgen!

Marian

Dank! Ik ga proberen de George Washington Brug te halen ^_^

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!