marinnyc3.reismee.nl

Hudson and Staten Island

Ik zal Boston laten voor wat het was .... het enige dat ik gedaan heb is door verschillende wijken lopen om zo een gevoel van de stad te krijgen. Nou, wilde ik de freedom trail lopen, volgens de website een wandeling door de geschiedenis langs allerlei historische plekken en gebouwen.

Ik ben dol op geschiedenis, dus dit klonk as op mijn lijf geschreven. Maar het was veel te druk en veel te toeristisch en ik had er al snel genoeg van en besloot een rustig plekje te vinden alwaar ik wachtte tot het tijd werd voor mijn geboekte tour: The Dark Side of Boston, by Boston by Foot. Alle tourleaders zijn vrijwilligers en wow, ze doen het goed! Heel boeiend en ook nog eens leuk!

Dat was dus dag 1, en dag 2, nu ja, zoals ik al schreef, was dus lopen, lopen en nog eens lopen. Mijn foto's geven wel een aardige indruk, denk ik. Het was leuk, maar het was geen New York City .....

En zoals mijn oom mij later verweet: ik ben vergeten het indrukwekkende gemeentehuis te bezoeken! (Wie weet, ga ik nog eens terug).

Dinsdag was ik weer terug in de Grote Appel en besloot ik nog een fietsgroupon te innen om wederom langs de Hudson naar beneden te fietsen in het heerlijke ochtendzonnetje. Vandaag wilde ik eens een rivier oversteken en Staten Island verkennen. En waar mensen mij al voor gewaarschuwd hadden, Staten Island is heuvelachtig! Best een uitdaging, zo op de fiets, maar toch leuk. Ik ben tot aan het Alice Austen house gefietst, een schattig museumpje over Amerika's eerste vrouwelijke fotograaf.

met dit uitzicht:

Opmerkelijk genoeg werd de lucht grijs en dreigend zodra ik voet zette op Staten Island en zonnig zodra ik weer op Manhattanse bodem stond! Tja, dat had natuurlijk wel invloed op mijn beeldvorming van het eiland ... niet overdreven indrukwekkend (op het museumpje na, dan) ... Nu ja, ik heb ook maar een heel klein stukje gezien, natuurlijk!

Mijn rit terug in Manhattan ging ook weer langs de Hudson, maar nu met een kleurige zonsondergang op de achtergrond, dus het was wederom weer genieten.

Voor de avond had ik ook weer een groupon en wel voor een toneelstuk: 'The Perfect Crime'. De hoofdrolspeelster is tevens eigenaar van het theater. Nou ja, als je het zo kan noemen ...

Zij runt de show al ruim 20 jaar, zonder zich ooit ziek te melden (tot groot ongenoegen van haar understudies). De reviews zijn nogal gemixt en dus had ik geen idee wat te verwachten ... en uiteindelijk .... weet ik dat nog steeds niet! Ik was zo moe, dat ik de meeste tijd heb zitten knikkebollen en de clou volkomen heb gemist ... LOL

English:

I'm going to leave Boston for what is was ... .all I did was walk around several neighbourhoods to get a feel of the place. Well, actuall, I had started out on the freedom trail, which is, as the website states, a walk through history, passing all sorts of historical places:

Now I love history, so that sounded really interesting to me. But it was sooo crowded and sooo touristy, that I got bored with it real quick and decided to find me a quiet spot in the sun somewhere to wait till it was time for my tour ... The Dark Side of Boston, by Boston by Foot. They are all volunteers and wow, they do a good job! It was totally fun and interesting.

So that was my first day in Boston, and the second day, like I said, mostly walking around. My pics should give an impression of the place. Nice enough, but not New York City .....

And so, on Tuesday, back in the big apple, I decided to redeem my second bike groupon and I peddled down the Hudson, greatly enjoying the ride in the morning sun. This time I wanted to cross the river and check out Staten Island. And like people had warned me, the place is hilly. Lol, quite a challenge on the bike, but still fun. I cycled as far as the Alice Austen house, a sweet little museum of American's first lady photographer.

Funny enough, the sky turned grey the moment I left for Staten Island and sunny again the moment I set foot on Manhattan again ... go figure that! I guess that sort of colours my view on the island as well .... it didn't really appeal to me overly much, apart from the museum I visited ....

My way back into town was pretty much the same route up the Hudson, but this time with a lovely sunset colouring the scene, so it was once more a great ride.

For the evening, I had another groupon for a play: 'The Perfect Crime'. It's in a theater, well, if you can call it a theater, owned by the lady that runs the show. And she's been doing so for over 20 years now, not calling in sick a single night. Reviews are pretty mixed, so I had no idea what to expect .... and the thing is, I was so tired, I slept through most of it ... so I'm none the wiser now ..... LOL

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!