marinnyc3.reismee.nl

Art and Ghost Stories

Het heeft vannacht geregend en dus was het vanmorgen eindelijk wat koeler buiten. Lekker!

Eerlijk gezegd was het al bijna middag tegen de tijd dat ik de straat op ging, maar toen ik eenmaal buiten was, hield niemand me meer tegen. Ik zou de trein pakken naar Hamilton, om een beeldentuin in New Jersey te bekijken: 'Grounds for Sculpture'

Maar een trein pakken vanaf Penn Station is niet zo makkelijk als het klinkt, want er zijn (minstens) 3 verschillende soorten treinen: de LIRR (Long Island Rail Road), Amtrak and het NJ transit. En waar moest ik nou een kaartje kopen? Ik dacht bij Amtrak en de trein die ik voor ogen had zou over 20 minuten vertrekken ... Wacht, misschien kon ik zo'n kaartenautomaat gebruiken? Dat leek me een goed plan .. oh, maar Hamilton stond er niet tussen ... wacht, de eindbestemming van de trein zou Trenton zijn, dat wist ik ook nog ... dat maar eens proberen ... ik wist dat Trenton niet zo veel verder was dan Hamilton ... klik, klik, klik .... ik worstelde me door het keuzemenu.

Uiteindelijk lukte het, maar wat bleek ... een dagretour Trenton met Amtrak zou 180$ kosten! Ja, da-hag ... Nou, toch maar even naar de balie en ik vroeg om een dagretour Hamilton. Daar bleek ik het NJ transit (New Jersey Transit) voor nodig te hebben ... Nou, ik weet niet of jullie ooit in Penn Station bent geweest, maar het is er zooo groot. Waar moest ik nou weer terecht voor een kaartje van NJ Transit? Je raadt het al, helemaal aan de andere kant, natuurlijk ..

Om een lang verhaal kort te maken, kon ik nog net op tijd een retourtje kopen voor het nette bedrag van 30$ en stapte ik vlak voor vertrek op de juiste trein. De rit duurde 1,5 uur door een matig interessant landschap. Maar ik vind op zich treinen door andere landen wel grappig, omdat je toch wat ziet van het leven daar als je al die dorpjes en steden passeert. En in Hamilton aangekomen kon ik precies de volgende bus naar het beeldenpark pakken, dus de reis was al met al toch best vlotjes verlopen.

Het park was heerlijk en het weer ook al. Ik ben dol op beeldentuinen en ging uit mijn dak met foto's nemen, allerlei invalshoeken uitproberend. Okay, er is niets spectaculairs uitgekomen, maar ik zet er toch een stel neer, want ik vind ze leuk ^_^

Veel te snel moest ik alweer retour naar New York, want ik had een kaartje voor een avondtour. Tja, toegegeven, ik had deze dag niet zo heel goed gepland ... het was allemaal in een opwelling besloten vanmorgen, maar goed, zo gaat dat soms ....

Ik loop het park uit en kan vervolgens nergens een bushalte vinden ... geen idee ook hoe die aangegeven worden, hier ... Wat ik wel zag, was een oudere dame in een autootje, die van het parkeerplaats kwam ... ik besloot haar aan te houden en te vragen of zij het wist. Maar nee, zij wist eigenlijk ook niet hoe een bushalte er nou uit ziet ... LOL. Ehm, komt u misschien langs het treinstation? Ja hoor, ze kon me wel even een lift geven. Super! Het bleek dat zij als vrijwilligster in het park 'werkte' en vandaag eens had besloten om er zelf eens op haar gemak een kijkje te nemen, want daar had ze tijdens haar werk nooit tijd voor.

Binnen vijf minuten stond ik weer op het station, precies op tijd voor de sneltrein richting New York, dus de terugreis verliep nog voorspoediger! Ik had nog tijd genoeg om even wat te snacken voordat ik naar de ontmoetingsplek moest voor de Ghost Tour van vanavond, en wel de boog op Washington Square Park. Er stond daar trouwens een onwijs leuk bandje te spelen: 'Outlaw Ritual'. Ik heb zelfs een CD-tje van ze gekocht en dat doe ik niet zo vaak. Ik vond het een beetje een mix tussen country en Joodse folk music.

De tour was grappig. Vol nonsensverhalen over voorvallen met geesten, maar wel heel geestig. En: het was heerlijk om op zo'n zwoele zomeravond door een van mijn favoriete wijken van New York City (Greenwich Village) te wandelen!

meer foto's hier:

English:

It rained last night and so this morning it's finally a bit cooler outside. Nice!

Admittedly, it was nearly noon that I made it to the streets, but once I did, there was no stopping me. I'd be taking the train to Hamilton, to visit New Jersey's sculpture garden, called: 'Grounds for Sculpture':

But taking a train from Penn Station is not as easy as it sounds, as there are (at least) 3 different companies: the LIRR (Long Island Rail Road), the Amtrak and the NJ transit. No where to go buy a ticket? I thought Amtrak and I wanted to catch the train that would be leaving in about 20 minutes .... So maybe I would try the ticket machine .... sounds like a plan .... only, Hamilton wasn't on it .... well, I know the train itself goes to Trenton, so why not enter that, it's not all that much further, after all ..... click, click, click ... I was struggling through the menu ...

Only to find that a day return to Trenton with Amtrak would cost me 180$! Are you kiddin' me? Maybe try the desk after all. A day return to Hamilton? You must go to NJ transit (New Jersey Transit) ...

Have you ever been to Penn Station? It's like, huge!! Now where do I buy tickets for the NJ transit?? On the other side of the station, of course ....

To make a long story short, I got myself a day return for the nicer price of 30$ and I did make it to the train I wanted to catch. Followed by an hour-and-a-half journey through a moderate interesting landscape. I do always enjoy riding trains and looking at the different type of towns and villages as you travel through, trying to imagine what life would be like in those places.

When I arrived in Hamilton, I hopped on the bus that would take me to the sculpture grounds only 5 minutes later, so the trip had gone pretty smoothly.

The park was just lovely and so was the weather! I love sculpture trails and knocked myself out taking pictures, trying out all sorts of compositions. Okay, so nothing spectacular came from it, but I'm sharing lots of them anyway as I do like them!

Way too early I had to leave for New York again, as I had tickets to a tour this evening. Yes, I agree, I didn't think this trip through all that well, it had been a spur of the moment decision this morning, but hey, you have to work with it ....

Now where to find the bus stop? It dawned on me I had no idea how bus stops are marked here, and I sure didn't see anything that looked like one. What I did see was an elderly lady approaching by car. So I stopped her and asked. Lol .... she had no idea! Well, do you happen to go past the train station? Sure, I can drop you off there. Nice! She turned out to be a volunteer at the Sculpture Grounds and had gone visiting herself today, because she didn't often get a chance to do so.

Five minutes after I got to the station, the express train to New York arrived, so my trip back went even more smoothly! It left me plenty of time to get a snack before heading towards the meeting place of tonight's Ghost Tour, at the arc of Washington Square Park. There was a great little band playing: 'Outlaw Ritual'. Their music even persuaded me to buy one of their CD's and I don't easily do that sort of thing! A bit of a mix between country and Jewish folk music.

The tour was funny. Lots of bullsh*t ghost stories, but still lots of fun. And it was just great to be walking through one of my most favourite parts of New York City (Greenwich Village) on such a wonderful summer evening!

more pics here:

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!