marinnyc3.reismee.nl

A Lazy Day

Ik loop een beetje achter met mijn blog. De hitte begint zijn tol te eisen en vaak ben ik aan het eind van de dag te moe om nog wat te doen ... maar ik zal proberen weer bij te werken ... want ik merk al dat ik nu (vrijdagavond) al bijna niet meer weet wat ik woensdag gedaan heb!

Ik weet nog wel dat ik het kalm aan deed en via Broadway naar Bryant Park wilde wandelen. Het was weer schitterend weer, al verrieden de vallende bladeren dat de herfst toch echt onderweg is. Plots herinnerde ik me dat ik nog een groupon had voor wat ijsjes van Pappardella en dat die winkel niet ver weg was. Moest ik wel even doorsteken naar Columbus Ave. Geen probleem, ik zigzagde wat via Amsterdam Avenue, waarbij ik langs het kindermuseum liep. Dat zag er kleurig en uitnodigend uit, maar nee, veel te mooi weer om binnen door te bregen, dus liep ik door.

The groupon leverde een soort 5-rittenkaartje op, elke rit goed voor een ruime scoop. En het ijs smaakte zeer goed!

Ik vervolgde mijn route naar het zuiten, maar toen ik te dicht bij Times Square kwam, werd de menigte me alweer te veel en besloot ik via 6th Avenue te lopen, toch een stuk rustiger. Tegen de tijd dat ik bij Bryant Park aankwam, was het lunchtijd, en dus bestelde ik een lekkere warme Panini met wat vers sinsaasappelsap en nam plaats op het heerlijke gras van mijn favoriete stekkie in deze stad ....

De lucht werd wat donkerder, volgens mij was er regen in aantocht ... Nou, dan ga ik toch wat winkelen. Het garment district is hier om de hoek en daar heb ik ook nog een groupon voor, eentje voor een lapje stof met 50% korting, te besteden in Paron Fabrics. Het is echt leuk om door dat district te lopen, vooral ook vanwege de andere shoppers, die in de meest prachtige outfits rondlopen. Ik dook een aantal winkels binnen, voor wat kleurige knopen enzo, al kwijlend boven de leuke hebbedingen die overal uitgestald zijn. Paron bleek een heel basaal zaakje en even had ik het gevoel dat de groupon alsnog zonde van mijn geld was, maar uiteindelijk vond ik toch een leuk stofje waar ik wel wat mee kan en verliet ik toch tevreden de winkel.

En toen begon ik de hitte toch weer in mijn benen te voelen en ging ik naar huis voor het avondeten ... en eerlijk gezegd kan ik me niet meer herinneren of ik daarna nog wat gedaan heb ... ik denk het niet, want ik herinner me dat ik in ieder geval 1 luie avond heb gehad deze week, dus dat zal die dag geweest zijn ^_^

English:

I'm running a bit behind with my blog, as the heat has been getting to me and I've been too tired to bother by the time I got home .... but I'll try to get up to date again .... realising that right now (Friday evening) I can't really remember what I did on Wednesday ...

I know I took it slow and decided to walk down Broadway to Bryant Park. It was another glorious day outside, even though falling leaves are definitely betraying the approach of autumn. Then I remember a groupon for several scoops of icecream from Pappardella, and that shop is pretty nearby, only I'll have to head over to Columbus Ave. So I meander south a bit via Amsterdam Avenue, passing the children's museum, which looks colourful inviting, but it's way too nice to be getting indoors, so I head on.

The groupon is worth a five-visit punch card, each for 1 or more scoops, and the ice cream is delish!

I follow my path down south, but once I hit Times Square, the crazy crowd once once again forces me to choose another route and I continue down 6th Avenue. By the time I reach Bryant Park, it's lunchtime so I get myself a warm Panini and some orange juice and enjoy it on the grass of my favourite place in the city ....

The sky is slowly turning dark and it looks like we're in for some rain .... Well, time for some shopping then! The garment district is just around the corner, and I have another groupon that is waiting to be spent, one for some cloth worth 50% discount, at Paron Fabrics. It's great fun walking around these streets, all sorts of people come to these shops, some in simply wonderful outfits! I pop into several stores, buying a couple of small things like colourful buttons and so on, drooling over all the lovely stuff they have for sale. Paron is a fairly basic shop and at first I think my groupon might have been a waste of money, but in the end I do fine a lovely print I think I can do something with, so I leave them happy after all ....

And by now, the heat is hitting my legs again and I decide to head home for dinner ... and to be honest, right now I can't remember if I did anything that evening .... maybe not, as I do remember spending one evening just lazying about in my room, so I guess it was this evening ^_^

Reacties

Reacties

philippe

Dat moet kunnen, eventjes relaxen en niets doen. Groot gelijk.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!