marinnyc3.reismee.nl

Brooklyn and the Hudson

Voor deze trip had ik 3 van deze groupons gekocht, want ik vond het een prima koop (zeker nu ik weet dat je de fiets pas om 22 uur hoef in te leveren!)

En vandaag zou ik mijn voeten wat rust geven en op de fiets stappen. De route deze keer eens andersom dan ik meestal gedaan heb. Deze keer eerst naar de East River (het duurde trouwens wel een uur voordat ik een toegang vond!) om mijn favoriete fietsbrug te nemen: de Williamsburg Bridge.

En dan op door Brooklyn ...

Een van de eerste buurten waar je dan doorheen gaat is een Orthodox Joodse buurt. En zonder al te disrespectvol te zijn, ik heb altijd het gevoel alsof ik terug in de tijd ben. Maar wel altijd boeiend.

De route voerde door Bedford richting Prospect Park en dan op naar mijn doel voor vandaag: Victorian Flatbush. Een fors eindje fietsen, dus toen ik uit het park kwam, besloot ik eerst even ergens te lunchen, met dit uitzicht:

Het werd een gezonde lunch (een 'Traditional Vegetarian Sandwich'), maar ik moet toegeven dat ik geen weerstand kon bieden aan zo'n 'Peanut Butter Cookie':

Het was echt een heerlijk plekje, want het bleek zo'n buurtstek te zijn waar iedereen elkaar kende en ik heb me enorm geamuseerd met het afluisteren van al die alledaagse gesprekken. Dat Brooklyn accent, echt prachtig!

Victorian Flatbush is een buurt die bekend staat om zijn victorian-style huizen en ik ben wat heen en weer gefietst tussen Cortelyou Road and Beverly Road. Leuk.

Oh, en ik heb inmiddels ook begrepen dat ze 1 x per jaar open huis houden, lijkt me echt geweldig om die panden eens van binnen te bezichtigen!

Op de terugweg naar Manhattan kwam ik langs het heerlijke Brooklyn Bridge Park, waar je echt leuk uitzicht hebt op Manhattan. Het park wordt al echt volwassen; je vindt er leuke sportvelden voor kinderen (en volwassenen), leuke zitplekjes, wat je maar kunt bedenken, je vindt het er. (En natuurlijk, ooit, een zwembad met mijn naam erop ....Yay!)

Voor de avond had ik nog een groupon te verzilveren: een hands-on zeiltocht op de Hudson. Hier had ik echt heel lang naar uitgekeken, maar het was nog gaver dan ik had verwacht ... de avondlucht was echt fantastisch mooi, met een storm in de lucht boven Brooklyn en een heldere lucht boven New Jersey, waar de zon rood onderging. De weerkaatsing op de glazen skyline van Manhattan was overweldigend mooi.

De wind daagde ons ook behoorlijk uit. Af en toe viel die weg achter de gebouwen om ons plots weer achter de vodden te jagen als we ons op wat meer open water begaven. Soms lagen we behoorlijk verticaal boven de golven. Gaaf!

En als parel op de kroon: Ze waren de lichten van het het WTC memorial aan het testen voor 9/11! Wow, wow, wow ....!!!

English:

For this trip, I bought 3 of these groupons, as they're excellent value (especially now that you don't have to bring back your bike until 10 PM!):

And today I decided to give my feet a rest and go cycle. The route would be opposite to the one I usually take. This time, I went down the East River first (took me about an hour to find access!) to cross my favourite bike bridge: The Williamsburg Bridge. And into Brooklyn it was ....

One of the neighbourhoods you go through first, is a Jewish Orthodox area, and no disrespect, but I always feel like I stepped back in time when I cycle here. Very fascinating.

Through Bedford to Prospect Park and on to my goal for today: Victorian Flatbush. It was quite a paddle, so when I had passed the park, I sat down for a healthy lunch with this view ...

A healthy lunch (a 'Traditional Vegetarian Sandwich'), but I have to admit, I couldn't resist also trying a 'Peanut Butter Cookie'

It was a great place to sit, as it appeared to be a the local's hangout, everybody knew everybody, and I had fun listening in to their everyday conversations ..... That Brooklyn accent is just so wonderful!

Victorian Flatbush is a couple of streets known for it's marvellous victorian-style houses, and I cycled back and forth between Cortelyou Road and Beverly Road. Oh, and I later learned they have open house once a year, and you get to see inside some of these mansions! I'd love to do that, for sure!

On my way back to Manhattan, I passed the lovely Brooklyn Bridge Park, enjoying the magnificent views of the Manhattan skyline. That park is really maturing: some great sports facilities for kids (and grown ups), beautiful seating areas, you name it, they've got it. (And of course, some day in the future, a swimming pool with my name on it. Yay!!)

For the evening, I had another groupon to redeem, a hands-on sailing class on the Hudson. I had been looking forward to this a lot, but it exceeded my expectations by far .... we had some great evening skies, as there was a storm brewing over Brooklyn, but blue skies coming in from New Jersey. The evening sun on the glass skyline of Manhattan was simply superb.

The wind was playing tricks on us, dropping and gusting like an fickle teenager, so we had some challenging sailing moments, with the sail almost touching the rocky waters at times... we all got to do some tagging and steering and it was just fantastic!

And as a cherry on the cake: they tried out the lights for the WTC remembrance on 9/11! Wow, wow, wow ....!!!

Reacties

Reacties

lea

Prachtige foto,s

Brigitta

Hoihoi, ik geniet van je verslagen en foto's, helemaal top! Ik realiseer me net pas dat je op 9/11 in NY bent, heb je dat al eens eerder meegemaakt? Het spookt de laatste dagen weer door mijn hoofd.
Ik ben heel benieuwd hoe je dat gaat ervaren.

Een zeilcursus in NY hoe gaaf is dat, kom ik aan met mijn zeezeilcursus Scheveningen! :-)

Groetjes, Bri

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!